Buradaki yetersizlik 'bekleneni alamama' yetersizliği,yanlış anlaşılmasın.Karakterler ilk gözüktüğü andan çıkana kadar eleştiri yağmuruna tutulmuş,insanlar nerede benim Necromancer'ım,nerede benim Assassin'im diye ağlar hale gelmişti.Yenilik getirmek isteyen Blizzard pekte iyi etmemiş gibi duruyor.
Global bir mantık elde etmek için bilinen dünyamızdaki
afrika bölgesine benzeyen kısımdan Witch Doctor gelmeli diyen Blizzard'ın uzakdoğu hayranlığı oyuna monk olarak yansıdı.Bu da çok şaşırtıcı bir durum değil. Hızlı,ölümcül büyüleri ile assassin,kutsal büyüleri ile paladin'in monk'a dönüşmesi kafalarda 'bu işe yarar mı lan?' sorusunu getiriyordu.Aklı sıra bunun işe yaradığını söyleyecek olan Blizzard ise sözde büyük oranda
tank büyülerine sahip monk karakterinin yanında daha fazla
tank olabilen Barbar'ı neden oyuna koymuştu ki?
Demon Hunter tip olarak assassin gibi dursa da amazonun yandan yemişi olarak oyuna geldi,söylenenlere göre de en yüksek zarar ondaydı.Ancak Demon Hunter oynayan bir arkadaşım 'bu karakter niye saniyesinde ölüyor?' çığlıkları ile oyunu bırakması uzun sürmedi.
Sağlam nesneler ile herkes bir şeye benzer elbet ama orta seviye bir karakter işlevsiz oluyorken sadece saldırıya abanan karakterlerin zort diye ölmesini asla düzeltmediler.Ha bu arada Barbarımız da dandik itemlarla bile son derece hayatta kalan ve sözde monkun yanında çok daha fazla
tank olabilen bir karakter.Üstelik diğer karakterlere oranla ortalamanın çok üzerinde zararlar verebilen bir karakter.Barbara geçilen bunca kıyaktan sonra en çok oynanan karakterin Barbar olmaması imkansızdı.En az oynanan karakter ise (belkide pvp de değerli olacak) Witch Doctorumuz oldu.
Asla Barbar gibi piyasa ve dengesiz sayılabilecek bir karakter ile oynamadım.Başından daha kaliteli ve dengeli olması gereken bu karakterleri benimsemek zorunda kaldık ve üzerlerindeki bugları değiştirmekten dışında,çok az güç ve denge oranında hamle yapıldı.